Nu jävlar!!

För er som inte vet så har jag inte tagit mitt körkort ännu, det har aldrig blivit av. När jag var 16 flyttade jag hemifrån så jag har inte haft någon att övningsköra med förutom Micke nu då. Körde jätte mycket innan William, men efter en liten bilolycka(inte jag som körde:) när jag var gravid ville jag inte köra mer. Men igår pratade vi och nu ÄNTLIGEN efter mycket snack och lite verkstad ska jag ta det. Tänker inte stressa över det utan ta det lungt. Ska dit idag och prata med dom. Kommer att vara där ca 1-2 dagar i veckan på kvällstid och gå på lektioner, kan inte sitta helt själv. Så jag satsar först nu på teorin och sen när den är klar har jag två månader på mig att köra upp och det SKA jag klara. Nu jävlar är jag peppad. Vet sen att det blir många kvällar borta med både detta och jobb men ibland får det bli så.

Igår när jag cyklade hem från jobbet höll jag på att frysa ihjäl, jag var så kall om händerna och öronen. jag är verkligen inte redo för hösten alls både mentalt och klädmässigt:) Hmm undra om man måste handla nya höstkläder till hela familja:) Vi har en tendens att slarva bort alla vantar och mössor vi köper hela tiden, men det är klart roligare att köpa nytt. undra om jag kanske ska beställa lite från nätet?? Haha nu skriver jag verkligen allt jag tänker på:) Detta är min lilla dagbok.

Dagens måsten/händelser

Gå till körskolan
handla mat
klippa Johanna
träffa cissi
träffa lia och lucas
städa
skriva ner vad som behövs köpa till William
ringa läkaren

Brukar nästan alltid skriva upp vad jag måste göra, det blir mycket lättare då en att ha allt i huvudet. Sen blir man inte lika stressad över allt. Det är bara att bocka av och göra nästa sak.
Som ni ser så har jag en del saker att göra förutom att vara tvåbarnsmorsa så lär kila nu..

kram

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja kom igen nu med körkortet, man blir så mycket friare!!

Flyttade också hemifrån när jag var 16, sedan så kom jag mej aldrig för att börja med körkortet.



Mitt tips är att köpa bonniers trafikskola, är ett "spel" till datorn där man inte kan fuska :) Jag gick bara teorin på körskolan sen satt jag med spelat då och då vid datorn sen klarade jag uppskrivningen på bara det :)

2009-08-19 @ 10:46:19
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: Linda

Köpte på nätet, tror den kostar 400 kr. Men värd varje liten krona enl mej eftersom jag avskyr att läsa. Öppnade inte ens boken, och gick bara de där 4 el 6 teorilektionerna.

Jag hade kört en hel del hemma så jag körde 8 lektioner där. Men teorin tog väl ca 4 veckor ifrån att jag började. Den skivan var kanon :)

2009-08-19 @ 13:00:27
URL: http://lindamagnus.blogg.se/
Postat av: Linda

hittade den på nätet...

http://www.bonnierstrafikskola.se/bt2009/relevant/



Jag har den ju kvar, men den kan ju vara lite fel eftersom allt ändras hela tiden... så kanske bäst med en ny.

2009-08-19 @ 13:02:20
URL: http://lindamagnus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0