Hej på er

Fast jag är hemma nästan varje dag så är det ändå nått speciellt med helgerna. Det är inte det att man får sova längre, för det får vi inte. Det är bara så skönt att veta att det är helg... William börjar bli bättre nu. Han har inte haft feber sen i förgår. Lillan vart med smittad, men fick en mildare variant. Jag har också känt nått, men som vanligt har jag bara ont i kroppen. Trots alla sjukdomar så tog vi en sväng till Nora. Kände att det var behövligt med lite frisk luft, men vi ångrade oss så fort vi kom dit. Det regnade hela tiden. Micke frös så pass mycket att han var tvungen att sätta sig i bilen och värma sig. Jag som hade velat gå runt och kolla i alla butiker. William hann som tur var träffa tomten och säga hej till Vilda som var där med Linda. Mycket mer en så vart det inte, det var för kallt för oss alla. Så vi drog iväg och köpte lite mat och åkte hem till Mamma en ist innan det var dax för hemfärd igen.

Nu sitter jag här proppmätt efter middag beståendes av potatisgratäng och kött med rödvinsås, och ett glas rött till såklart:) Jag har även ätit så mycket godis att jag fick hicka. Men det vart mer en spy hicka, ååå mår så illa. Har nu ätit något sött i ja kanske 2 månader snart. Brukar annars kunna vara bra på att inte inte äta för mycket sånt på veckorna, men nu har jag nog ÄRLIGT blivit socker beroende, och detta är inte på skoj. Jag måste ha nått sött efter varje måltid. Frukt och grönsaker är jag inte ens sugen på. NEJ nu är det dax för skärpning.... börjar på Måndag som man säger:)

Snart ska vi se på en Fransk triller "poure Elle" Franska filmer är ju kända för att vara bra, vi får se!! Om jag känner mig rätt kommer jag att äta upp allt godis som jag har kvar med. är det bara jag som är så här tro??? Är ju egentligen propp mätt. Magen skriker nej, men hjärnan säger jooooo ät mer.

Det vart inga kort idag. Det var för kallt och ruggigt för att ens fundera på det. Får bli lite kort imorn då ska vi ut till Kyrksten hela dagen. Ska klippa Johanna med familj och så ska vi bli bjuda på porterstek:) Gött!!!

Ha en forsatt trevlig helg allesammans:)

Hej svejs

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

tänker på er:) Vi kommer hem till Nora den 25 och stannar tills den 29:e och den 26:e är vi ev i Karlskoga och hälsar på min moster: är ni hemma då?? Kramar!!

2009-12-06 @ 11:14:08
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Ewa-Marie

Åh porter stek är super gott :) Ännu bättre är givetvis portergryta...har recept om du vill pröva på :) Mums fillibabba!

2009-12-06 @ 18:33:35
URL: http://kimimsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0