Hej

äntligen får jag andas ut efter en dag med en massa aktiviteter. Jag kommer inte ihåg längre vad man gjorde när man inte hade barn. Vad tråkigt jag måste ha haft:) Nejdå, jag vart faktiskt stressad av bara tanken av att ha fler en ett barn. Sen känner jag väl nu att två räcker. Är lite för ego om jag ska vara ärlig. jag värderar men egentid ganska högt faktiskt, jag måste göra det annars blir jag ingen bra Mamma. Tänk om man skulle ha fem små skit ungar som sprang runt hela dagarna, jag skulle få hjärtklappning tror jag, men då kanske jag skulle nog ifrågasätta dom som "bara" hade två barn att dom inte ska klaga. Ni har väl sett familjen annorlunda?  Jag måste iaf få vara själv ibland och bara göra mitt, så två räcker nog för mig:).

Igår åkte vi ut till Kyrksten för att hälsa på Johanna med familj. Där vart vi först bjudna på ett super gott glögg, ett hjortron glögg som ni måste ni testa, det finns på kronhallen och willys vad jag vet. Till det fick vi pepparkakor med ädelost på, vart helt perfekt till glöggen. Hade aldrig testat det innan.


Sen fick vi en förätt beståendes av hemmagjord skagenröra på en toast med röd och svart kaviar, till det en kall öl:) Till varmrätt vart det porterstek av älg och mustig portersås till, ååååå det var så gott, Jag skulle bara kunna sitta och äta såsen med sked:) Sen vart det fikabröd och kaffe. Vilken perfekt söndagsmat det vart:) När vi kom hem vart det en massa bus. Hela familjen lekte kurragömma, hahaha. Det vart mycket uppskattat av William kan jag säga. Sen såg vi på 2012. Måste ärligt säga att det var den bästa katastrof film jag någonsin har sett, klart sevärd. Och som vanligt vräkte jag i mig en massa godis, annelie=äckelmätt

Idag har vi iaf gjort en massa saker. Vaknade inte förens kvart över nio, hahahah, men det var så skönt att få sova ut. Isabelle vaknar fortfarande och skriker på nätterna. William drömmer om moster och spindlar så det slutar oftast med att alla fyra sover i samma säng, vilket blir ganska trångt med tanke på att vi bara har en 1,60 säng. När lillan sov middag så fixade vi till oss och gick till stan i skit vädret. Jag tänkte antingen sitter vi inne och tjurar för att det är dåligt väder eller så trotsar vi det och går ut, vilket jag nu är glad för. Köpte ett par nya skor till mig. Kanske inte dom snyggaste, men dom var fodrade och skulle tåla värmen bra sa hon i affären.
Köpte även en tröja till William på kapphal, hade 30% på en vara. Sen åt vi lunch på Farmors jobb och sedan  vidare till Willys för att handla pepparkaks deg och ingredienser till lussekatter som det var tänkt att vi skulle baka idag, men till min förtvivlan så glömde jag att köpa saffran. Men pepparkakor har vi bakat. har aldrig gjort egen deg förut så det fick bli den köpta. Det gick sisådär. isabelle gråter hela tiden. Hon är bara glad om man är nere på golvet med henne och där kan man ju inte vara hela dagarna:) tror att det blir bättre när hon lär sig gå. Hon står helt själv och har tagit ett steg, mer en så vill hon inte.

Nu fick jag lite skrivkramp, här kommer lite kort ist..








William tycket om pepparkakor med ädelost på




Köpte dessa fast svarta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0