Killar alltså!!

Hade precis en mycket het diskussion ang om vem som ska ta barnen på natten osv. Min sambo och min mosters gubbe tycker att det är självklart att vi kvinnor som är hemma och är mammalediga ska gå upp på natten om barnen vakna. Ge dom mat, vagga dom tillbaka till söms. Men hallå?? Hur enkelt tror dom att det är att vara hemma med flera barn dag ut och dag in. Man ska sköta hemmet, laga mat, vara en glad Mamma, ta hand om sina barn och ta alla konfliker som uppstår. Det är inte så lätt alla gånger. Eller när Pappan kommer hem från jobbet och bara vill vila. Mamman kanske också vill vila och ha lite "egentid". Dock kan jag förstå att om man själv inte har barn kan det vara svårt att sätta sig in i situationen ( Jag hade även det). Men trots vad Micke står i detta har jag varit mycket klar och tydlig hur jag vill att vi ska göra, så som tur är går han upp på nätterna, men med en mycket dyster min.

En annan sak till som stör mig att så fort man ska på fest, eller gå hem till nån/några för att umgås med barnen, så är det som en oskriven lag att Mannen i huset alltid ska få dricka och om dom vill bli fulla. Medans vi tjejer ska ta hand om barnen. Inte för att jag vill bli full med barnen runt omkring mig, men man kan prata om det, eller ta det lungt båda två. Det ska alltid supas så hårt för vissa. Varför kan det inte räcka med två glas vin?? ÅÅÅ blir så irriterad!!!! Nog om detta.

Ska bli så skönt att åka hem imorn. Skönt att få komma in i våra vanliga rutiner igen. Måste börja träna pilats igen, magen har verkligen sackat ihop sig.

/ A

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahaha!!!!

Synd att inte vi mammor kan skaffa barn med varandra istället,hehe!!

Håller helt med dig!!! Visst faan ska det vara jämnställt med egentid eller alkohol tid..efter betald arbetstid så är det ju självklart att man delar på tiden som är över inklusive natten..



Sov gott inatt;)

2009-07-26 @ 15:43:10
URL: http://bigmamasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0