Helgen

Halloj, Vilket väder vi har haft det i helgen. Som vanligt har helgen gått jätte fort. våran helg startar redan på Torsdag kväll numera och ändå känns det för kort. I lördags morse väckte jag Micke för jag ville åka på loppis:) kom på att vi behövde nån slags förvaringslåda/korg till Isabelle som hon kan ha sina leksaker i. Den vi har nu är redan proppfull. Eftersom jag älskar gamla saker som kan göra om som nytt så var loppis en bra ide. Synd bara att vi inte har drag på bilen, det gör att vi inte kan köpa här och nu. Men hittade inget där ändå.

Åkte sen till jysk. Vi har bestämt oss för att vänta med utemöbler tills altanen är byggd. Eftersom vi var så osäkra på vad vi ville ha och hur stort allt skulle vara, så bestämde vi oss för attt vänta. Vi handlade istället nya stoldynor till våra gamla utemöbler i plast, det får duga ett år till.

Lillfisan har varit dålig hela helgen. Hon har haft hög feber på nätterna och lite halv dålig på dagarna, men hon har inte varit ledsen eller så. Hon har bara velat vara hos sin Mamma och pappa.
När vi kom hem från jysk kom Sara och barnen. Åt en god lunch ute, skönt att slippa sitta på gräsmattan:). Sen var det dax att börja med Saras hår. Det gick ganska fort med tanke på alla barn och Isabelle som var dålig. På kvällen vart det grillat, sen dök grannarna upp. vi satt länge och små pratade, jätte mysigt hade vi. Sara och barnen stannade till halv elva, snacka om att william somna som en stock. Det är sååå mysigt att bo här. Dom var sju barn igår som lekte och sprang in och ut i huset och busade hela kvällen. Polen kom även till användning, det var så varmt så man höll på att svimma.

Idag har det varit ännu varmare. Höll på att dö när jag skulle gå till bussen imorse. Drog in vid tio till Ö-B och mötte upp min syster, vidare drog vi till Marieberg. Var ute efter en outfit till bröllopet. Hittade en okej klänning, men vart ändå osäker så vi åkte in till stan istället. Ångrade mig ang klänningen som jag hittade i marieberg, så vi gick till Sisters i stan. Jag sa att om den finns här i min storlek så tar jag den. Och vet ni!! den fanns och det var halva priset på den, helt sjukt. I marieberg hängde den som det senaste och i stan som rea:)
Sista stoppet vart till Stadium outlet. Där hittade jag ett par nya nike skor och en puma overall. Gick till barnavdelning. Deras största storlek är som en small på vuxen så det vart en billig mysdress:)

Som vanlig saknar jag mina troll när jag är borta, har skit svårt att lämna dom. Nu sover dom skönt i sin sängar. Isabelle har dock strulat lite, hon ville inte sova. Hon ville lek tittut leken, gud vad hon skrattade åt mig.

Kom på en helt sjuk grej. Igår natt hade tydligen en kille gått till våra grannar och gått upp på deras altan och somnat där. Helt sjukt. När Wirre skulle gå ner i morse såg hon en helt främmande karl ligga i deras altansoffa. Men Wirre var så snäll så hon la ett täcke över han. När han vaknade frågade hon till och med om han ville ha kaffe:). Om ni inte har nånstans att sova nån gång, då är det bara att komma till våra kära grannar som tar så bra hand om er:)

Har en massa roliga kort att lägga ut, men det vill sig inte. Får lägga ut imorn

Nu ska jag ta och äta lite.

kram o hej/ Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0