Storstädning och bus

Idag har jag fått gjort jätte mycket. Efter att jag Hämtat William på dagis så gick vi hem direkt. Har blivit så hemma kär på sista tiden, kanske beror på att man börjar trivas så bra här med grannar och huset.
Idag vart det fiskbullar och potatis, mycket enkelt men har blivit en favorit hos oss. Tänkte snart att jag ska ta tag i lite mer seriös matlagning och kanske till och med lägga ut lite recept här. Måste bara inskaffa mig en mindre kamera om man vill fota det man har lagat. Det blir ganska jobbigt i längden att släppa runt på våran systemkamera + att Micke blir så orolig att jag ska ta sönder den. Allt har tydligen en tendens att gå sönder så fort jag får tag på det:) hmm undra varför??
Oj vad jag drar iväg i mina tankar ser jag:) Är väl så i början när man börjar bloggat.

Har nästan storstädat hela huset, och det är ca 140 kvm så det tar ett tag. Idag gick det bra. Städade faktiskt när barnen var vakna så dom fick följa med i varje rum. Annars brukar William stå dra i mig och vill ha min uppmärksamhet. Upptäckte dock att William hade börjat stöka till allt jag hade plockat undan i hans rum, så nu märks det inte ens att det är städat. Och efter att Micke lagat middag så ser köket ut som vanligt igen:) det är väl så det ska vara antar jag hos en tvåbarn familj:)


Undra sa flundra om William längtar till julafton?? Två dar i rad har han satt på sig sin tomte dräkt. I helgen stack han till grannen med tomteluvan på och börja stuttsa på deras stuttsmatta. Hahaha såg en aning roligt ut.



Se vad vad grejer han har. Behöver verkligen göra en rensning och få in allt smått i hyllor och lådor.


Lillan efter lite mango pure:) Mumma








nepp nu ska jag gå upp och mysa framför tv. Det är min egentid som jag bevara väl. Kommer inte att finnas så mycket sån tid till hösten. Det är tänkt att jag ska plugga två kurser på komvux. Vill in på socionom linjen så måste ha högre betyg. Föresten Filmen vi såg igår var tvåan inte den första, den är ju jätte bra. Kanske därför man hade så höga förväntningar på 2:an.

Kram o hej

/ Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0