Godkväll på er !!



Nu äntligen har vi vaccinerat barnen. Nu är det bara att vänta och vänta, hoppas på lindriga biverkningar. Jag har fått för mig att det är mer vuxna som får kraftigare biverkningar.

När vi kom till bvc idag var det sjukt mycket barn. Får vi inte svinis lär nån iaf bli smittad av nått annat, för det var för mycket barn.
Som tur var kunde alla leka inne på öppna, då slapp vi trängas ute i korridorerna.
William skrek som en galning av sprutan och Isabelle lika så. Stackars alla andra barnen som fick se mina två troll komma ut därifrån helt skräckslagna:)

Nu är jag så trött på att inte ha körkort. Idag var ju ett bra exempel på att jag skulle ha haft ett. Fick gå upp till bvc i spöregnet och sen hem igen i mörkret. Men tur är att nu är det nära. Tänker inte ge er ett datum, för lär väl kugga första gången ändå. Jag blir alltid så nervös inför prov, gör oftast mer fel en vanligt då, spec praktiska saker. Jaja snart har jag det iaf och det ska bli så skönt, 10 år för sent men ändå)

På Lördag är det dop för Isabelle så har lite att stå i den här veckan. Det ska inhandlas kläder, fixa mat, fika, kläder till mig, William, klippa hela familjen, dock inte lillfisan hon har ju bara lite fjun:) sen ska jag ha möte med prästen, möte med 39:an, jobba två dagar, körskolan två gånger, fixa här hemma till dom som ska sova över, storstäda, ja och sen allt det vanliga, dagis osv:) Men ska försöka att inte stressa upp mig. Det blir som det blir känner jag.

Nu till lite roligheter som hände i helgen. I Lördags var vi på först på kalas hos Williams dagiskompis Wilma. Det var nog den bästa kalaset han har varit på tror jag. Wildas föräldrar tog så bra hand om alla barnen och fixade och pysslade tillsammans med dom. Vi Mammor kunde sitta i lugn och ro och fika och prata skit:) Toppen skoj var det iaf. Kom hem runt fyra för lite mat sen skulle vi vidare på spökfest hemma hos my i Degerfors. William somnade som en stock efter kalaset så det var lite svårt att få upp han sen. Väl där ute möttes vi upp av spöken i träden, döskallar och en massa ljus tända i trädgården. Alla barnen vi gå på en skattjack och leta efter en spec skatt. Tror att det var Fanny som hittade den. Det var ju såklart en massa godis till barnens förtjusning:) Vi föräldrar kunde gotta oss i lite glögg, ost o kex och vin & öl till dom som var sugna. Vi åkte hem ändå ganska tidigt, vilket var skönt efter en lång och hektisk dag. Fanny vart också dålig så det var lika bra att åka hem.

I Söndag tog vi det mest lugnt. Runt tre åkte vi till nora för att fira Mela   ( Jimmys tjej) som hade fyllt 19 år, vilken man ej kan tro. Hon är ju mer mogen en mig tycker jag. Jag har nog stannat upp i mogenhet:) förutom utseendet:) hahahha. Vi passade även på att hälsa på min syster och hennes kille som har flyttat till ett litet hus på landet. Dom får hyra det till en billig peng. Det var så otroligt fint. Helt nyrenoverat kök och vardagrummet var så fint. Det var exakt den stilen jag vill ha, riktigt lantligt!!
På kvällen vart det twilight filmen. Hade inte hört så mycket om den, men med lite tips från Mela och Jimmy så ville vi se den. Och jag säger bara så här, ojojojojjo vad snygg han var. I hela filmen kunde man se en sån starkt kärlek och attraktion mellan de två huvudpersonerna. Jag rekomenderar verkligen den filmen. Ett tips om ni inte har sett den eller hört nått om den är att ni inte kollar på trailen, det blir inge kul då.
Vi tänkte kanske gå på bio på Söndag och vi kan få barnvakt. Nu har den andra kommit ut " new moon" ja vill ja vill:)

Här kommer lite pix sen måste jag gå. Får egentligen dåligt samvete av att blogga. Det är så mycket jag måste göra och spec läsa teorin, men lite kort kommer här.







willmas kalas











spökfest




Mys häftiga bål med spindlar i:)




/ A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0