Börjar bli lite bättre

hahaha jag är väldigt duktig på att läsa andra bloggar men mycket dålig på att uppdatera min egen:) Börjar också bli trött på hur den ser ut. Det kommer att behövas en hel kväll med kanske lite vin och hjälp för att fixa till den som jag vill, jajaj får ta det när tiden finns.

Eftersom jag har op mig så har körkortet hamnat lite på sidan, det sköna är iaf att jag nästan har läst ut boken och har fått ett hum om allt. Från och med nästa vecka har jag två/tre lektioner i veckan. Så snart ska vi boka uppkörning och uppskrivning, hoppas hoppas. Känner mig säker på det mesta förut maxlast, bruttovikt, räkna ut stoppsträckan osv. Tar inte in ett skit om det för det är så fruktansvärt tråkig info.

Jag åkte ju som sagt ner till Linköping i Måndag för att ta bort bandaget och jag måste säg att vilken underbar läkare jag har haft. och allt hade gått jätte bra och såg så himla fint ut, är mer en nöjd:) Kommer inte att kunna ta hand om barnen helt på en vecka till så min syster är här och hjälper mig. Får känna på hur det är att ha en nanny:) Det bästa av allt är att hon får betalt från försäkringskassan. Pga att Micke måste jobba och jag är sjukskriven så får en släkting eller en vän ta ut tillf föräldrarpenning. Det är inte ofta man tänker på när ens farmor eller mormor ska ta hand om ens sjuka när man inte kan komma loss från jobbet att dom faktiskt kan få ersättning för det.

Nu till lite om mina underbara älsklingar. Isabelle är inne i en period där hon vill bli bärd hela tiden, vilket kommer att bli ett stort problem för mig, pga att jag ej får bära ett tag framöver. Hon blir ledsen så fort man sätter ner henne på golvet. Hon har även varit jätte konstig i magen, så nu har vi kört med majsvälling vilket har visat relativt bra resultat. Idag var vi på öppna förskolan, kände att båda behövde komma iväg. Micke är inte den som drar iväg på en massa äventyr som när jag och sara är i farten. Jag lovar hade vi haft en massa pengar hade vi dragit utomlands med hela barnaskaran utan problem. Om jag ska erskänna så klarar vi oss tjejer lika bra utan killar:) Men det skulle ju blir fruktanvärt tråkigt i längden, skönt bara att man vet att man kan vara självständig. Tittade precis på desperat housewife och det stämmer ju så väl att det är vi kvinnor som bossar nu för tiden. Vi planerar och fixar allt oavsett om vi jobbar eller inte, fast byta däck på bilen är väl nog det vi inte gör:)

Micke började jobba idag efter en veckas pappaledigt och det var så skönt på ett sätt för då kunde jag och William komma in i våra vanliga rutiner igen. Idag var det en mycket gladare William som lekte och jag fick både natta och krama om honom:) Allt detta var helt förbjudet när micke var hemma. Så tror att det var skönt för William med, måste vara jobbigt att bli så upphängd på nån och samtidigt inte förstå själv varför man blir det.

Imorn ska jag och min syster och runt till lite olika inredningsbutiker och kolla lite julsaker. är fortfande inne på en vit jul, har varit lite olika viljor ang det här hemma, men som ni säkert redan förstått så får jag alltid som jag vill:)
Får se om jag ska sova snart. Måste vara jätte trött för att kunna somna halv sittandes:(


Min nyvakna plutt


Fy mamma annelie som ger sitt barn ett choklad fingers:) Men vad skulle jag göra. Hon skriker ju och skriker
och blir helt galen:)

Kommentarer
Postat av: Marika

Hm, och du gnällde på mig om en liten slick av glassen. :) pussa barnen från mormor

2009-11-04 @ 12:05:39
Postat av: Annelie

men mamma då var ju hon bara 5 månader ju.... hahaha

2009-11-04 @ 17:14:45
Postat av: Linda

Jag är också en dålig mamma, hon fick smaka kladdkaka här om dagen, smaskens :)

2009-11-05 @ 12:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0