halloj

När man inte uppdaterar så ofta så glömmer man bort när och var man gjorde saker o ting. Men iaf så hade vi lilla Ebba här för någon dag sedan. William och Ebba leker så otroligt bra, trots att det är bus HELA tiden så har dom så kul ihop. Det vart bullbak för hela slanten. Min syster gjorde grymt goa bullar, medans barnen doppade bokstavligt huvudet i mjölet ist för att baka ut degen. Det var fabrors Jimmys fel som hällde upp mer en halva påsen till dom som dom skulle blanda degen med vid bakningen. Prosigt sa Jimmy så flög mjölet upp i deras ansikten.
behöver inte säga så mycket mer, bilderna talar för sig själv:)







Här ser han ju lite läskig ut:)



Har ett bra tips på bra diskmedel "Clean & Care Silke & orkidé". Detta är ett diskmedel som ska göra händerna blir mjuka samtidigt som man diskar och så doftar det ljuvligt, perfekt. Vet inte hur ni gör, men eftersom jag är ett inredningsfreak så vill ja ha det stilrent när det väl är städat:) så att ha disktrasor, diskmedel, diskborste och dyl framme har jag nästan aldrig då, men den här flaskan är ändå fin så den funkar att ha framme;) Annars tycker jag att det grymt fult och tar onödigt plats, hahah vilka ilandsproblem, men tycker inte att det är fint med ex en blå ful gammal trasa som ligger framme och luktar surt.



annars kan man ju hälla över det i nån snygg flaska

Annars har veckan varit lugn. Min syster har ju varit här och hjälpt mig, det tackar jag henne verkligen för. Nu har det också blivit mycket bättre. Kan lyfta Isabelle och göra alla vanliga vardagsrutiner igen. Ska blir skönt att komma igång och träna lite hemma med. Har sett ut att vara gravid i femte månaden, blir väl så av alla mediciner man stoppar i sig och för att man inte rör på sig. Tarmarna svullnar upp:) Vi har även hunnit med att åka runt på en massa inredningsbutiker. jag måste bara säga det att den där inredningsbutiken i Degerfors som ligger mitt i stan är så bra. Skulle kunna köpa upp allt i butiken om jag var gjord av pengar, vart verkligen vill ha känsla!!!

Har ett nytt litet projekt jag ska ta tag i. Uppe i våran hall har vi som ett litet biblotek kan man säga. En miljon inbyggda hyllor med gott om plats till böcker, men eftersom vi inte är några bokfreak så ekar det tomt där uppe, så fick en liten ide. Först tänkte vi köpa fina vita lister och rama in hyllorna med, vet att det låter konstigt men ni får se sen. Och sen köp mer vita korgar, ljus och en massa shabby shic saker/ lantlig stil och inreda med.

Jag verkligen älskar den här stilen


Lånade bilder

När vi flyttade hit så ville man göra klart alla rum på en gång. Vi bestämde tapeter, golv och dyl på nån dag, ville ha allt klart NU, typiskt mig:)  Men nu när tiden har gått så har man hunnit tröttna på allt och jag vill redan göra om. Får ta tag i det när mitt körkort är klart, nu måste all tid gå till det. Har faktiskt 6 lektioner nu på två veckor. så sammalagt blir det 12-15 st lektioner, vet att det är mycket, men min lärare är bara så arg o bitter:) Lilla annelie blir nervös som en skit och göra då bara fel. När jag kör med Micke gör jag rätt hela tiden. Måste blir stark inför han på nått sätt...

Snart ska vi åka till Nora och hämta våra troll. Vi lämade bort dom igår för att gå ut och käka med Mickes släkt. Pratade precis med min bror och dom hade knappt sovit på hela natten. William hade sovit imellan dom och sparkat dom hela natten, stackar Jimmy och mela:) Lillfisan hade sovit bra i natten, hahah det brukar annars vara hon som lever loppan på natten.











Ni får ursäkta hur stökigt det har sett ut nu på alla bilder, men eftersom jag har varit handikappad så det gått sidan lite. Jag skulle jag vilja veta hur folk hinner att ha det städat och fint hela tiden, trots med en massa småbarn. Och hur folk hinner med att baka, pyssla, träna, laga två maträtter per dag, städa, ta hand om barnen, måla, inreda, vara en bra sambo hela tiden. Vissar klarar verkligen allt det där galant varje dag. Det finns så mycket jag skulle vilja göra här hemma, men tiden räcker verkligen inte till. Dagarna går i ett med två små troll. Städar ordning köket flera gånger per dag, men när micke kommer hem ser det ändå förjävligt ut, så han tror att jag aldrig städar vilket jag gör, men jag vill inte plocka plocka hela dagarna, William drar ju fram allt iaf, Man kanske ska hyra i en städerska:) Nån frivilligt kanske??
Nee nu ska jag vila en stund innan vi drar, ikväll blir det ensamm mamma söker:)
kram



Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

Hej gumman! Vilka super fina bilder! Bus William hehe;) Tänkte bara säga att jag var tvungen att citera dig i min blogg:P Hoppas det är ok:=) Stora Kramar!!& vi hörs snart!

2009-11-10 @ 10:08:38
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0