nu var det antligen över... Hämtade upp min syster på buss stationen i Fredags. Vart ganska stressigt med allt som skulle handlas, men det gick. På kvällen titttade vi på twilight. Jessica hade inte sett den och jag ville se den igen:) Jag älskade ju den:) Ikväll har vi fixat barnvakt för att gå titta på uppföljaren " new moon" Ska köpa massa godis:)








Mys pys:)

Måste även berätta en grej som hände i fredags kväll. Efter att Micke hade åkte in till öb för att bowla med sitt jobb så skulle vi fixa lite med kläder vi skulle ha på oss till dopet, Så Jessica tog fram impregnering sprej för att fixa skorna. För en sekund så släppte vi blicken och då fick Wiliam tag på burken och råka spraya rätt i sitt öga. Jag lova jag har ALDRIG hört han skrika så högt i hela mitt liv. Jag slet tag i ungen och slängde han under kranen, medans syrran ringde 112. Dom bad oss ringa akutet på baggängen. Dom sa att vi skulle åka upp direkt. Så där stog vi utan körkort och ingen som kunde köra. Som tur är var Wirre hemma så hon fick köra upp oss och Jessica fick gå över till dom och passa Minelle och Isabelle. Väl där uppe fick vi tvångstrycka ner William i en säng, för 2 liten koksalt skulle sprutas in i hans öga för att neutralisera. Han skrek och skrek och grät, min lilla prins. Fy vad jag tyckte synd om honom. På en halv timme hade dom fått i kanske 2 ml i hans öga. Doktorn ringde till giftcentralen och ögonläkaren i öb för att utvärdera vad dom skulle göra och om det innehöll några giftiga substanser som skulle kunna fräta sönder hornhinnan och ge sår och skador. Jag vart riktigt orolig där ett tag, som tur var fanns det inga farliga ämnen som skulle kunna ta skada på hans öga. Så vi slapp att tvinga han mer att ligga ner och få en slang intryckt i ögat utan vi fick åka hem. När micke kom hem var han helt ovetande om vad som hade hänt. Hann aldrig ringa han det gick så fort allting. Vilken grej alltså, men som tur mår han bra nu min lilla prins:)

I lördags stog jag och syster och gjorde 40 räksmörgåsar till dopet. Dom vart super fina:) Sen flög jag runt som en virvel vind och städade hela huset. Jag är VÄLDIGT pedant när jag vet att jag ska få gäster, spec folk som aldrig har varit här förut. Det får inte vara en grej framme:)

Dopet gick jätte bra. Vi hade en underbar präst som inte alls var så där torr som vissa kan va, utan väldigt frigjord på nått sätt. Isabelle däremot fick vi muta med russin och när inte det gick fick hon och krypa runt. Hon vart riktigt rastlös ett tag och inget hjälpte. Mina syskon vart lite nervösa, för det var dom som bärde henne. Hon var iaf såååå söt i sin klänning. William var också världens finaste. Han var så snäll i kyrkan och försökte prata med lillan när hon fick spel.

Efter dopet serverade vi fika på 39:an. Vi var runt 40 personer, så det vart livat. 6 barn med som sprang runt och hade det super skoj. Isabelle hon vart så trött så hon orkade knappt med sig själv, men hon höll sig ändå vaken väldigt länge. William charmade små tjejerna med ett litet upptrände. Han sjöng "rocke rocke spindel" på sitt lilla knasiga sätt:)

Det var verkligen jätte kul att träffa hela familjen och alla vänner. Det är ju inte så ofta man kan ses nu när alla har fått barn, man saknar verkligen dom annars. Fick jätte fina presenter med, super fina saker.

Här är en del







Sen fick vi en massa kläder och smycken som jag tyvärr inte har kort på nu.
Stolen fick jag av mina bästa vänner. Den var super fin och kommer passa perfekt i lillans rum.
Det ska bli så kul nu att få inreda hennes rum. Och snart är det jul med och sen fyller hon år. Hon kommer att få massa fint till sitt rum:) Mamman är lika glad med;)























Kommentarer
Postat av: Malin

åh så fina ni var! Så kul att se bilderna gumman:=) Isabelle var så himla söt! Kram på er!!!

2009-11-23 @ 08:17:42
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0