Lördag

Har precis tittat på idol och ätit mcdonalds, mums mums!! Var tvungen att pausa i direkt sändningen förut. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Igår trodde Camilla i idol att hon hade gått vidare vilket hon INTE hade gjort, fy vad pinsamt det var när hon hoppade upp i Peter Jides armar och skrek I love you. Led verkligen med henne och tänkte att nu kommer hon aldrig mer tillbaka. Men idag gav juryn henne en andra chans och vad gjorde hon då?? exakt samma fel som igår, kunde verkligen inte titta på det, så pinsamt för henne. Får se sen om hon åker eller blir kvar.

Som ni kanske redan har märkt så gillar jag att mysa på kvällarna framför tv. Vet att det finns hundra andra viktigare saker att göra, men det är så skönt att få lite egentid. Att bara kunna ta en kopp te och slänga sig i soffan och slippa tänka.. Micke satt helt fundersam häromdagen och undrade hur VI ska hinna göra nått tillsammans. Vi räknade ut att det var ca 15 pogram varje vecka som jag vill se, hmmm tror jag får priotera lite kanske?? :) Måste även se till att komma i säng i tid varje kväll för att kunna läsa inför körkortet. På dagarna kan jag göra prov på datorn men läsa det för jag göra när barnen har lagt sig.

Idag har vi vart inne i Örebro. Vi var inte hemma förens 18:45, så sent brukar vi aldrig komma därifrån. Fick med mig hem min efterlängtade didriksson jacka, det vart en vit sådan, sååå fin I love it!! ÅÅ sitter just nu och lyssnar på spotify, sitter och små gungar till darin "Runaway":) Men iaf köpte även bra hårprodukter för mitt hår. Har tidigare haft både skit shampo och bla kerastase, men när jag var hos syster hade dom jätte bra podukter från lorèal  

Passade perfekt för mitt hår, vart super lätt att reda ut.
Eftersom jag har extension blir det lätt rufs.

Köpte även nya gummistövlar med foder till William trots att jag köpte ett par från viking som skulle klara alla väder, men kände att om han börjar använda dom redan nu och hela hösten och till mars så lär dom bir rätt så slitna. Märkte även att dom var svårare att tvätta rent en ett par gummistävlar i regn. Sen vart det ett par nya fodrade regnbyxor, jacka hade vi redan till det. Alla vinterkläder kom hem idag. Det passade perfekt på dom båda, så fina mina älsklingar:) Tog ett kort på William men reflexerna tog över på alla kort.



Skrev förut att William aldrig slänger sig ner på golvet och skriker efter nånting, men nu fick jag tillbaka..
Idag var han rent ut sagt för jävlig. Han lyssnade aldrig på vad vi sa och gjorde tvärtemot hela tiden. Sprang in och ut i alla affärer och skrek som en galning efter oss om vi inte kom eller gjorde som han sa. Jävla unge, ursäkta språket men ärligt. Idag skulle man kunna tro att han hade adhd eller nått, har aldrig sett han så där vild förut. Isabelle däremot var så snäll och glad hela tiden, hon flörtade med allt och alla:)

Sitter just nu med byxorna uppknäppta efter all mat och choklad såklart:) Och sen för min skitmage med gör det ju hela inte bättre. Nästa vecka SKA jag komma igång med träningen. Känner även att jag skulle vilja träna ca 2 konditions pass i veckan, bara för att känna sig piggare och att man får svättas och kämpa lite. Har en maskin här hemma jag kan köra på och efter det köra ett pass med ex core. Är inne i en period där jag vill ro om mig själv lite grann och inte bara vara Mamma. Jag kommer in i vissa perioder med saker och ting. Ibland får jag nille på inredning och köper alla tidningar jag kommer åt och fixar och donar här hemma, eller ibland så gör jag mer för kroppen och själen. Sen har man ju vissa dagar när man går runt i pyjamas hela dagarna och bara är, vilket jag med älskar:) Sen tycker jag att det är skönt att ha mål här i livet. Just nu är mitt störta mål att ta mitt körkort, vilket verkligen är på gång:) Har även ett till mål som är stort och det är att jag SKA utbilda mitt socionom. Det får ta flera år om det så ska vara,men så ska det bli. Tänker inte jobba på transcom resten av livet. Måste ha en utbildning och ett välbetalt jobb och framför allt nånting jag kan trivas med. Är annars en sån person som tröttnar väldigt fort på nått. Jag vill att det ska hända nya saker hela tiden, hatar enformiga jobb. Men gud vad jag skriver, hahaha. Vänta ska kolla vem som åkte ur idol....

Oj tydligen åkte Jon ut idol, hmm det trodde jag inte.. jajaja här kommer lite kort















Nu tar jag natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0