Helgen

Idag höll mitt hjärta på att hoppa ur mitt bröst. Skulle bara damsuga bort allt dräll som blir efter maten. Vips så var Isabelle borta. Sprang in i Williams rum, men såg henne inte där. Ungen hade snabbt som tusan klättrat upp för trappan. Hittade henne sittandes på huk och luta sig framöver trappsteget precis som om nu dyker jag ner. Hon har inte kunnat krypa upp eller haft intresse till det så vi har lugnat oss med att köpa en grind, men nu ska det fixas så fort som möjligt. Hon skulle lika gärna ha kunnat ramla ner och knäkt nacken, fy!!!

Helgen har varit lung, inga speciella aktiviteter. Hade ett snabb besök av Sara, Micke och barnen i Lördags. På kvällen vart det melodifestivalen och min jätte goda lasange med världens godaste sallad till:) Ikväll blir det film i vanlig ordning, men pizza skiter vi nog i. Ska nog äta nånting nyttigare tror jag?!?:) Imorn ska jag börja träna på allvar. Sa det för ett tag sen, men efter det har jag mått lite dålig, så det har kommit åt sidan. Skönt att få komma igång och röra på sig. Sen när det blir lite mildare ute och när solen vill tittar fram så kan man börja gå lite mer promenader:) Längtar sjukt mycket till våren nu. Brukar annars längta direkt till sommaren, men nu vill jag bara höra fåglarna kvittra och kunna sätta på mig en skön vårjacka och sitta ute med en kopp kaffe och bara njuta:) Längtar!!!

Imorn blir det öppna hela dagen. Annars består veckan av jobb, träning och en masa bus med mina underbara barn:) Till helgen så ska William och Isabell sova över hos min syster i Nora. Vi ska gå på bio och se "Shutter Island", den verkar sjukt bra. Såg precious förra helgen, men den var bara hemsk och seg. Innan bion ska vi äta på Ågatan 3, det ska tydligen vara en av stans bästa resturanger. Har ofta gått förbi där när man ska gå på bio, men aldrig ätit där så det ska bli spännade. Eftersom Micke jobbar i örebro, så har han varit där en massa gånger.


Min goda Lasange:) Dock alltid godare dagen efter:)


Ser inte så gott ut, men det är det jag lovar:)

här kommer receptet!!

1 salladshuvud
1 1/2 purjolök
cream fraish
2 mtsk olja
2 mtsk vatten
1 1/2 krydd/salladspåse. ex Grekiskt elle Italiensk
en skvätt vitvinsvinäger

Finhacka salladen och purjolöken och blanda ihop det i en salladsskål.
blanda olja och vatten och tillsätt påsen med kryddblandningen( Ni hittar den vid vinäger och oljor i affären) och häll i salladsblandningen. Häll sen i en burk cream fraish och blanda ihop allting. Valfritt att ta i lite vitvinsväger. Jag tycker det blir lite extra syrligt:) Måste testas!!



Har jätte svårt att få till ett bra kort på William. Han gör oftast grimager eller lipar:)
Han är nog riktigt trött på mitt klickade:)


Isabelle däremot rör sig så fort att jag hinner inte med:)




Av dessa tre kort så tog jag kanske 20 till på henne där hon rör sig för fort. Tittar ner med huvudet eller tittar bort. Det är nästan omöjligt att få henne att titta in i kameran och le på en gång:) hhahaha

Nej nu är jag för hungrig för att sitta här. Ska kolla hur det går för Micke med. Vårat test med att flytta in William till vårt rum ett tag funkade inte. Trots att han ligger 1 dec från oss så vaknar han och vill komma upp, varje natt gör han det. Så nu har vi flyttat in han till Isabelle. Har inte så höga förväntningar, men vi måste testa oss fram..

kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0