Nu är det helg igen!!

Gött med helg igen:)

Har inte haft direkt tid att blogga. Det har varit fullt upp med både renovering och av att bara vara Mamma. Det är så skönt att Micke är hemma nu, ingen stress eller måsten.
I Onsdag var ju som sagt Lotta och Ronny här. Vi hade en toppen kväll med massa god mat och dricka. Jag gick in lite tidigare en dom andra. Vet ju som sagt att jag måste upp på natten några gånger med fislisan, så därför tog jag det lungt.
Micke däremot vart lite på "sliran":) Han mådde trots det riktigt bra dagen efter.
Annars brukar man få rejäl ångest dagen efter, att  "Aldrig" mer.
Innan vi skulle grilla bad Lotta mig att tina en fintastek till grillingen. Eftersom dom har flyttat har dom en massa mat i våran frysbox. Dum som jag är råkar jag tina upp en stor ÄLG stek i tron om att det var en flinta:)
Så igår vart alla bjudna på porter stek.

Här kommer recpetet!!

1 dl kinesisk soja
1 dl outspäd svartvinbärsaft
6 enbär
6 Svartpepparkorn
1 Vitlök
1 tsk Timjan
1 Stor lök
1 Porter öl
Fransyska

Häll i smör i en gryta och stek löken. Häll sedan i alla ingredienser. När det börjar koka lägg i steken.
Allt detta ska sen små kokas till kötet är uppe i ca 75 grader.
Ta då ut köttet på svalning. Sila av såsen och tillsätt grädde. Serveras till kokt potatis och svartvinbärsgéle.
MUMS!!!!



Målade trappan igår, men ingen förvarnade mig vad som skulle hända. Helt plötsligt början trappan bli rosa. Betsen under löstes upp. Det borde ju vem som helst ha räknat ut.
Så nu måste vi köpa oljefärg som stänger in den rosa färgen. Typiskt!!
Eftersom det är så stark så får inte Isabelle vara här, hon ska få sova hos Farmor imorn. Känns sisådär, kommer att sakna henne MASSOR. Tror att William klarar lukten bättre. Han är ändå ute och leka hela dagen/ kvällen.

Snart ska jag fixa till mig, ska äta lunch på strandkanten med Jon, det blir skoj. Ska snart börja jobba extra så behöver få lite refresh.

Lite pix!
   

Lillan och jag tittade på Glamour. En evighetetssåpa.
  Se hur den ser ut.....



Höres sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0