Hej på er!

Det var ett tag sen jag bloggade sen sist. Har som vanligt haft häcken full med jobb, barn och hemmet:) William och Isabelle mår iaf jätte bra nu. Båda har varit sjuka till och från och jag vart med smittat, dock har ingen av oss haft feber utan det har bara varit en regäl förskylning med rethosta på det. Det vart så jobbigt så en kollega var tvungen att ta över ett samtal för det gick verkligen inte att prata...

På Måndag börjar min grupp på jobbet på en ny beställningsavdelnings, ska bli super spännande. Först är det dock utbildning i fem veckor och sen går jag på semester:) hahaha, jobbigt värre!!

Veckan som var så har vi varit ute varje dag efter dagis och lekt. Det negativa när man bor i lgh är ju som sagt att man inte kan släppa ut barnen på samma sätt, så det är lite mer planering som gäller. Gillar lekparken vid sjön, så där brukar vi vara en hel del.

Till helgen så är det avslutningsfest med jobbet hos våran chef. Sen på Söndag ska jag ta med William på kalas. Lämnade barnen tidigt på dagis idag och saknade dom redan så mycket att det värker i mitt hjärta. Det här är det värsta som finns när man går isär att man är utan sina barn. Det är ju dom jag lever för och så kan jag ej träffa dom som jag vill. Tror säkert att det är många par där ute som är tillsammans för barnens skull. För att som jag inte kan tänka tanken att vara ifrån sina barn, men verkligen kommer alltid i kapp en.
MAN SKA INTE VARA TILLSAMMANS FÖR BARNEN SKULL


Lillan har verkligen fått mitt tunna fjun till hår, det lär blir extensions i tre års present:)


I Lördags var det Liams 5 års kalas inne på Lek & buslandet




Mamman ville med åka:)





Min prins








Igår var vi i Lunedet på loppis och familjedagen, men det var så himla kallt.. Så vi var inte där så länge. Fick dock
med mig lite böcker och barnen fick fika och hälsa på djuren " två hönor":)
Sen Åkte jag och Maria till Rosie och hade en spontan grillkväll med alla våra barn. Simon fick vara våra kock, super gott vart det verkligen..


Idag har jag klippt och färgat carro. Gjorde en massa ljusa slingor nu till sommaren.
Vart själv rätt så nöjd med resultatet, men som vanligt glömde jag ta en före bild:/


Nu har jag faktiskt tagit med ett glas vin ( eller snarare champagnen som jag fick av jobbet) hahaha. Snart ska jag se på lite nerladdade pogram, sen rätt i säng för imorn är det jobb kl 8..

kram & hej

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med dig!!

Man ska absolut inte hålla ihop för barnen. Gäller bara att kliva över tröskeln. Sen visar det sig om man har gjort rätt eller fel. Men ofta stärks beslutet i efterhand att det var rätt val!



2011-05-06 @ 06:59:37
URL: http://bigmamasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0