hej på er

Förlåt att jag har varit så dålig på att uppdatera den här veckan, ska bli bättre jag lovar. Så fort jag har skrivit upp så behöver jag inte få dåligt samvete om jag gör något annat en att plugga. Sen är det svårt att sätta sig sig ner på dagtid när båda barnen är vakna. Isabelle är verkligen inne i en jätte jobbig period. Hon skriker i stort sätt hela dagarna, förutom om jag bär henne då funkar det. Är nu så van med att höra skrik och gnäll hela tiden. Ibland vill man bara stänga in sig... Det är väldigt påfrestande för ens psyke faktiskt att ha en skrikande unge hela tiden. Och en annan unge som är inne i den värsta trotsen någonsin. William skriker så fort han inte får som han vill. Han slår mig om det inte går som han hade tänkt sig. Vet inte om det har med att göra att vi bara har varit på dagis två dagar på två veckor snart, pga av sjukdom osv. Om han skulle få som han vill så skulle han sitta vid datorn eller se på film samtidigt som han ska ha tutten och snutten hela tiden. Men jag är stenhård nu. Ingen napp på dagtid och max en halvtimme med spel/film på dagen. Jag försöker verkligen pyssla med han så gått det går med en skrikandes unge i famnen. önskar att han ville leka och ha mer fantasi när det gäller lek. Han vill oftast att jag ska vara med, vilket i för sig är mitt eget fel för jag alltid försöker att vara med honom hela tiden. Men som andra säger och som jag vet med så är det nyttigt att vara själv och leka. Synd bara att det blir mest satyg en lek:=) Ja som ni hör är det inte lätt med två barn när dom är inne i en trots ålder, eller seperationsångest som lillan verkar vara i. Just nu dör min rygg också av allt bärande samtidigt som jag lagar mat och städar. Jag skulle nog behöva semester från mitt hem tror jag:)

I Torsdags var det luciafirande på Williams dagis. Han fick vara utklädd till tomte lilleman:) så söt var han. I år körde dom lussandet utomhus vilken var kanon. När dom kom in tågandes fick William panik och sprang till Micke på en gång, hade det på känn. Eftersom han är så pappig så vart det lite jobbigt för honom. Efter firandet gick vi upp på öppna förskolan. Det är så kul att gå dit och få snacka av sig lite med dom andra Mammorna samtidigt som ens barn kan leka fritt och pyssla. Fick ett tips av Linda att jag skulle ringa mitt försäkringbolag ang min mobil som jag tappade i toaletten:) ringde dit och fick på några minuter en värdehandling att ta med till elgiganten för att hämta ut en ny telefon. Åkte ner dit och betalade självrisken och la till 500 så fick jag en bättre mobil än den andra. Var så trött på den också.



Igår var jag på jobbfest på Wickan. Först hade vi förfest hos jon med en del utav oss från jobbet, sen åkte vi ner till Wickan. Det vart många skratt och en del lekar:) Jag och Johanna tog en relativ tidig kväll, så vi åkte hem kl tolv. När jag kom hem tittade jag på idol som jag hade missat. En sak som störde mig var att Eriks tjej aldrig gick ner från scenen. Hon förstörde verkligen Eriks stora stund, helt sjukt....

Idag har vi varit inne i Örebro för lite shopping. Vi var först på Ikea och köpte en massa saker. Man tänker alltid att man kan handla mer för att det är billigt, men när man ska betala blir det ändå flera tusen:) hahah.... Köpte en ny garderob till lillan, som hon ska få i julklapp av oss och farmor. Till William köpte vi ett nytt skrivbord, som vi monterade upp så fort vi kom hem. Gjorde en riktig resning i hans rum och möblerade om , så nu vart det mycket finare. Nu kan han sitta och pyssla själv och fixa och donda, eller så slutar det i kaos. Man får nog inte glömma bort att han bara är 3 1/2 år, han är ju fortfarande väldigt liten. Barnen idag växer upp lite för fort. Det man köper till dom nu är igentligen vad man ska köpa till dom när dom är sex osv. ..... Kan vara nått att tänka på.

Snacka om att ha seperationsångest, stackar liten.... Så här är det hela tiden just nu, så fort jag tar ett steg i från henne blir hon ledsen...






Busungarna passade på att busa lite till:)


Lillan lyckade få upp min smink väska och förstöra mitt face puder. trodde
att inte hon skulle sno mitt smink förens hon vart tonåring:)



William stoppade ner sina händer i toan och lekte med wcgrejen..
Jag kan inte lämna mina barn själva en selund längre.. Riktiga busungar




Imorn ska jag jobba i fem timmar sen kommer Mamma, maja och kim. Sen ska jag och Micke ut och köra, får passa på när man får barnvakt.

Godnatt på er!!

Kommentarer
Postat av: Malin Bergqvist

lilla isabelle då:) jag förstår att det är jobbigt gumman, men hon är ju ändå för söt! Kryper efter dig och letar efter dig;)jag visade stefan filmen och bilderna på william med WC-blå så¨att han vet vad han har att vänta hahha. Kram på er!

2009-12-14 @ 11:25:50
URL: http://isabellaaurora.blogg.se/
Postat av: Linda

Man får försöka tänka att det snart är över, att allt bara är perioder annars blir man ju galen :)

Kul att det funkade med mobilen!! :)

2009-12-15 @ 08:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0