Lördag

Idag har vi haft en toppen dag:) Först avnjöt vi en god frukost med jätte goda frallor och kaffe, sen fixade vi till oss och drog till Nora för att fira min syster som fyller år och för att hälsa på min moster som kom med kyckling från Skåne. Jag, maja, mela, mamma och karin åkte först på en inredningsrunda till olika små söta butiker som ligger runt omkring Nora och Örebro. Men vilka mysiga butiker, hittade allt lite smått och gott till Isabelle. Håller ju på med hennes lilla rum som vi ska ha där William tidigare sov. Det blir nog inte på nått år som hon får flytta ner tror jag, så detta blir perfekt. Hittade en jätte fin stjärna som jag köpte, undra om jag har fått dille på stjärnor?? men iaf den hade hon gjort helt själv, samt dom andra sakerna jag köpte.




Till denna hjärta har jag även best ett mindre och en jätte söt nyckelpiga


En tidig dop present från min moster, en jätte söt liten docka


Lite nya doftpåsar är aldrig fel:)

Efter att vi var där idag så längtar jag sååå mycket till julen. Sen självklart är ju hösten mysig med, spec när det är sånt väder som det är nu och när man kan krypa ner med sina raggisar och en kopp med gott vaniljte.Vi måste bara bunkra upp oss med lite mer ljus och ved så att det räcker hela vintern till vedspisen:) Myyssss pysss hela hösten:)

Här kommer adressen till hon som gjorde dessa grejer jag köpte.http://www.minskattkammare.nu/
Den andra butiken var så otroligt mysig, det var som att komma in i 1700-talet. Dom hade den lilla butiken i ett litet hus bredvid sitt gigantiska hus. Hittade även ett par odd molly strumpor till knäna som BARA kostade 749 kr, hahaha vem köper det för den summan?? Kolla in http://smultrongarden.blogspot.com/

Nu till lite annat skoj. William hade det super skoj idag. Han skulle bara vara med "grabbarna" sa han hela tiden:) Han är ju så liten men blir ju samtigt så stor när han är med dom stora killarna. Han var så duktig hela kvällen. Hjälpte min mamma med att plocka in all disk till köket, han ville passa Isabelle hela tiden, han var verkligen på toppen humör ikväll. Så gissa vem som slocknade i bilen?? :) Lillan däremot orkade inte höra vårt kackel så hon sa godnatt redan i sin stol.. hehehe kolla in detta:)



Hahaha kolla in hennes kläder. Jag tog inte med ombyte till henne ( som vanligt så glömmer jag det) men såklart så sket hon ner hela sig+ alla kläder så det var bara för min mamma att börja leta reda på lite gammalt. Det ända vi hitta var en body som jag hade sytt när jag var liten till min lillebror som då var bebis och nu är 16 år. Men hon var söt ändå:) Hittade även ett gammalt fotografi på oss när vi var små, det var bara kim som inte fanns ännu.


Tydligen vart min syster mutad med glass för att bara med


Isabelle fick äta själv idag av sin moster:)






Ler verkligen åt kläderna:)


Ända kortet jag fick med William på, annars gömmer han oftast sig

Imorn blir det jobb 5 timmar sen storstädning här hemma. Ska även försöka hinna med att kratta bort all löv från tomten. På kvällen blir det nog som vanlig film & godis.. Ni får ursäkta min stavning ikväll, ser dubbelt nu

kram o godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0