Lördag

igår efter jobbet var det tänkt att vi skulle köpa skor till Isabelle och mig, men det var lättare sagt en gjort. Båda två fick frispel och sprang mest runt och slängde ner skor. Känner att det kommer att bli många tuffa stunder nu när man är helt själv med dom. Förut kunde man ta en unge i taget, nu måste jag ha koll på båda som drar åt ett varsitt håll samtidigt som man då ex ska storhandla, gå på loppis ( som vi gjorde idag:) Isabelle skiter totalt i om jag ropar på henne, hon går bara iväg och ser inte tillbaka. Hon har blivit så stor och medveten men samtidigt så trotsig och om hon fick bestämma så skulle hon få göra precis vad som helst när som helst. Det gäller nu för mig och Micke att vi har samma regler och rutiner annars funkar det inte. William är ju större så han lyssnar bättre på mig, men kan fortfarande vara busig och få sina utbrott. Det var inte enkelt idag när jag hade båda armarna fulla med saker som jag skulle försöka bära ut samtidigt som jag ska leda ut barnen som bara drar, lär snart bli gråhårig:)

Igår kväll vart det hemmagjort pizza och idol mys. Gick och la mig vid elva vilket är tidigt för mig nu för tiden. Det är så mycket man vill och ska göra så tiden räcker inte alltid till känner jag.
Åkte till Sara efter loppisen och lämnade barnen för att åka tillbaka och hämta en jätte fin gungstol som jag fynda för bara 100 kr. Efter mycket strul så fick jag tillslut hem stolen, men när jag kom till Sara kunde jag inte hitta min plånbok som jag hade 1000 kr ( vilket jag aldrig har) Har fortfarande inte hittat den, ååååååå vart så arg på mig själv, är så slarvig.

Ikväll har vi ätit Lördagsgodis och sett på Pippi Långstrump. Nu sover kidsen. För min del blir det soffhäng, börjar känna mig halvdålig så orkar inte lyfta ett finger. Till veckan ska jag köpa färg. Har nu hunnit köpa säng, pelarbord, tallrikshyllor, gungstol, vanliga hyllor som jag nu ska slipa och börja måla. Ska iväg nästa Lördag med på loppis och kolla om jag kan hitta köksbord, säng till William och vardagsrumsbord. Ni anar i hur billigt det är med begagnade möbler:)

kram





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0