William

Idag har William börjat på fotbollskola. Han var så fin i sina nya fotbollskläder:) Kvällen vart dock lite kaos. Kom på William att sitta och klippa i Isabelles hår, så fick sån panik så jag röt till väldigt högt. William fick panik och gömde sig i sitt rum och sen bröt det ut. Då var det enbar Pappa som gällde. Han grät och vart förtvivlad och skrek att han ville till Pappa. Det gör så ont i hjärtat när jag ser att han blir så ledsen, men samtidigt måste jag kunna säga ifrån. Skulle jag göra precis som han ville (vilket ifs hade innebärt inga utbrott) så hade han blivit världens bortskämda unge. Känner att jag måste vara tydlig med vad som gäller, sen får jag försöka hantera hans utbrott så gott det går, men det är inte lätt det kan jag lova er!!

Nu har jag precis tvättat, diskat och torkat golvet. Städar hellre än att se på den där skit hockeyn som alla tittar på:) Snart ska jag laga till nån lunch med, inte så kul när kl är 22:/.......

Kram & hej


Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt rätt att du säger ifrån! Känner igen det där om det inte passar så ska man till den andra. Iofs är det ju samma sak om man bor ihop. Får de inte för mamma så springer de till pappa och tvärtom. Då är det bara att hoppas på att man är lika i uppfostran. Men jag tror ingen blir glad på sin femåring som klipper av syrran håret. Ha inte dåligt samvete. Du är den bästa mamman. Du är verkligen engagerad i dina barn och räds inte för något. Du har inte bil men ändå ordnar du så att ni kan komma iväg på saker. Du är ute i lekparken nästan varje dag. Du skämmer inte bort dina barn med saker men med kärlek. Iblank känns det så ouppskattat att vara mamma men när de blir stora kommer de att minnas att du gjorde allt för dem. Tänk på din mamma:)



Kramar

2011-05-12 @ 09:25:06
URL: http://bigmamasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0